تحلیل بنیادی گروه تولیدی مهرام (غمهرا)

مهرام4

معرفی شرکت :

گروه تولیدی مهرام (شرکت سهامی عام) در تاریخ 6 اسفند 1349 تحت شماره 14498 در ادره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران به عنوان شرکت سهامی خاص به ثبت رسیده و بلافاصله شروع به فعالیت نموده است. شرکت در تاریخ 24/11/1375 توسط هیات پذیرش بورس اوراق بهادار پذیرفته شده و در فهرست نرخ های سازمان بورس اوراق بهادار تهران درج گردید. فعالیت شرکت تولید انواع محصولات غذایی جانبی از قبیل سس های مایونز و کچاپ، رب، مربا، زیتون و نظایر آن است که از طریق شرکت پخش پرنیان مهیار در سطح کشور به فروش می رسد.

لازم به توضیح است بخشی از گروه محصولات شرکت به صورت برون­ سپاری در کارخانه ­های دیگری سفارش تولید داده می­ شود و کالای تولیدی توسط شرکت خریداری می­ گردد که اینگونه محصولات در گزارشات و جداول شرکت تحت عنوان محصولات بازرگانی شناسایی می­ گردد. مثل گروه ترشیجات و خیارشور و کنسروها و انواع مرباها.

سرمایه و ترکیب سهامداران :

سرمایه شرکت از زمان تاسیس تاکنون طی 11 مرحله افزایش به شرح ذیل و بر اساس مصوبات مجامع عمومی فوق العاده شرکت از مبلغ دو میلیون ریال، به مبلغ 93.558 میلیون ریال افزایش یافته است.

 

 

ظرفیت تولید :

 

مقدار تولید :

نمودار زیر درصد تولید محصولات شرکت را نشان می­ دهد. همانگونه که از  نمودار مشخص است، 91 درصد تولیدات شرکت مربوط به گروه سس می ­باشد.

 

 

مقدار فروش :

 

نرخ فروش :

نرخ فروش در سال­ های 99 و 1400 با توجه به تورم در این سال­ ها رشد داده شده است. لازم به ذکر است، تورم در سال 99، 25% و در سال 1400، 20% در نظر گرفته شده است.

 

مبلغ فروش :

نمودار فوق درصد مبلغ فروش شرکت را به تفکیک گروه محصولات نشان می ­دهد. تقریبا 81 درصد فروش شرکت ناشی از فروش محصولات گروه سس و 18 درصد مربوط به فروش گروه محصولات بازرگانی می­ باشد.

با توجه به مقدار و نرخ فروش پیش ­بینی شده در مراحل قبل، مبلغ فروش شرکت در نیمه دوم سال و سال ­های 99 و 1400 به شرح جدول زیر تخمین زده شد.

 

 

بهای تمام شده :

جهت محاسبه بهای تمام شده در نیمه دوم سال 98، فرض شده مواد مستقیم مصرفی، دستمزد و سربار همانند 6 ماه ابتدایی سال باشد. جهت محاسبه موجودی کالای در جریان ساخت پایان دوره و موجودی کالای ساخته شده پایان دوره، فرض تحلیلگر بر این بوده است که موجودی کالای در جریان ساخت و پایان دوره شرکت تقریبا مانند سال­های گذشته باشد، که در این صورت باید موجودی مازاد بر این مقدار در 6 ماه دوم سال به فروش برسد. بنابراین مقدار موجودی مازاد را با در نظر گرفتن حاشیه سود 22 درصدی به مقدار فروش نیمه دوم سال 98 اضافه نموده ­ایم.

 

 

با بررسی داده ­های تاریخی شرکت به این نتیجه رسیدیم که مبلغی که جهت تامین مواد اولیه مصرفی شرکت مورد استفاده قرار می­ گیرد، هر ساله، تقریبا  با تورم رشد کرده است، با فرض اینکه این روند در سال­ های بعد نیز اتفاق بیافتد، بهای تمام شده در سال­های 99 و 1400 به شرح زیر پیش ­بینی گردید.

هزینه­ های عمومی اداری و تشکیلاتی :

هزینه ­های عمومی، اداری و تشکیلاتی تخمین زده شده در سال­ های بعد با توجه به نرخ تورم مورد انتظار در هر سال رشد داده شده است. لازم به ذکر است، هزینه تبلیغات عنوان شده در جدول فوق در بر گیرنده هزینه­ های اسپانسری ورزشی، هزینه آگهی و تبلیغات و بازاریابی و ترویج فروش می ­باشد.

 

سایر هزینه ­ها :

 

صورت سود و زیان :

 

پست را به اشتراک بگذارید

در facebook به اشتراک بگذارید
در linkedin به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در email به اشتراک بگذارید

پست های مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید